I knit, therefore I exist.                                      Home   Patterns   Blog

måndag 23 januari 2012

Jag glömde visst – It seems I forgot

Jag har ju ett mönster i januarinumret av Knit Now.
I have a pattern in the January issue of Knit Now.

All images © 2012 Practical Publishing.
Mantella capelet, en härlig axelvärmare. Jag använder min för att hålla axlarna varma när jag sitter och stickar.
Mantella capelet, a gorgeous shoulder-warmer. I use mine to keep my shoulders warm while knitting.

Den är stickad i Artesano Aran, en varm blandning av alpacka och ull. Stora stickor (för mig), 6 mm, gör att den går snabbt att sticka.
It is knit in Artesano Aran, a warm blend of Alpaca and Wool. Big needles (for me), 6 mm, makes it a quick knit.

Ett enkelt spetsmönster ger en fin effekt i så här stor skala.
A simple lace pattern gives a great effect in a big scale like this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar